17. januára 2013

Himalaya Herbals: Scrub and Mask


Koncom augusta som vyhlásila pátračku po nejakej maske na tvár, pretože moja obľúbená sa prestala vyrábať. Hľadanie netrvalo dlho, lebo pri jednom nákupe som narazila na túto značku. Meno mi niečo hovorilo, viem, že som čítala pozitívne recenzie, jednu na toto a ďalšiu na niečo iné, a keďže mi to utkvelo v pamäti, tak že skúsim. Nakoniec som si kúpila aj peeling...

Oba používam narovnako dva krát do týždňa a som spokojná. Sú dostupné, cenovo prijateľné.

Himalaya Herbals je rad prírodných, produktov, v ktorých sa používajú byliny z podhoria Himalájí. V kombinácii s tradičnou ajurvédskou medicínou výrobky tejto značky účinne obnovujú zdravie a vitalitu pleti (zdroj: Himalaya Herbals).

To prírodné rozoberiem aj ďalej v texte.

Himalaya Herbals, Gentle Exfoliating Apricot Scrub

V ponuke mali dva, orechový a tento marhuľový. Keďže mám rada ovocné vône, vybrala som si radšej ten marhuľový. Okrem toho je ešte v treťom prevedení, a to Neem. Keďže bola pri ňom cedulka, že je pre mňa vhodný, som si ho zobrala, ale v skutočnosti je pre citlivú, suchú a normálnu pleť a mne sa hodia tie zvyšné dva. No aj napriek chybe drogérie mi nijako neuškodil.

Z oficiálneho popisu vyberám asi toľkoto... Obsahuje nadrvené marhuľové jadrá, ktoré majú zbavovať pleť nečistôt, čiernych bodiek a hĺbkovo ju čistiť. Znižuje nadmernú tvorbu kožného mazu a preventívne pôsobí proti vzniku nedokonalostiam pleti. Olej z pšeničných klíčkov, ktorý je bohatý na vitamín E, hydratuje pokožku. Výťažky z planého jablka chránia pleť pred starnutím. Odstraňuje odumreté bunky a stimuluje rast nových.

Objem má 75 ml, cena 3,49 €, kúpila som ho v DM Drogeriemarkt. Trvanlivosť je tri roky (!!!).




Čo sa týka zloženia, som trocha v rozpakoch. Aj napriek tomu, že má pečiatku, že používa 100% - ne prírodné zložky, nájdete tam aj niekoľko parabénov, ktoré sú síce na konci zoznamu, no tým pre mňa stráca význam slovo prírodná kozmetika, ktorá je v popise výrobkov. A čo ten methylparaben??? Ja viem, nečakám na 100% prírodu, ale aj tak, toto si mohli snáď odpustiť. Z tých ostatných, prírodných zložiek, vyberám, aj keď už je to asi jedno:
Prunus Malus fruit extrat - extrakt z planého jablka
Prunus Armeniaca seed powder - rozomleté marhuľové semienka
Jeglans Regia shell powder - rozomleté šupy z orecha kráľovského
Sucrose Cocoate - látka získaná z kokosových orechov
Tricitum Vulgare Germ Oil - olej z pšeničných klíčkov

Balenie je v tube a dávkovanie je stláčaním cez otvor :-) To znie divne, ale ako to popísať... Aha, obrázkom :-D

Používam ho 2x do týždňa. Pri nanášaní trocha škriabe, vzhľadom na to, že je určený na citlivú pleť, sa mi to možno zdá aj veľa. Mňa to síce nezabíja, ani nie som nejako extra červená po ňom, ale keď si ho požičala sestra, tá dosť mrnčala, takže zrejme je to individuálne. Možno keby odstránil čierne bodky na 100%, tak by mu to človek aj odpustil, ale funguje asi tak na 50% a to ich mám zopár na spodku nosa. Inak po jeho použití zostane úžasne jemná pokožka. Je taký krémový a v ňom sa nachádzajú tie peelingové častice. Hodila by sa bodkovaná fotka, no chcem vás toho výjavu zatiaľ ušetriť, ešte príde fotka mojich nádherných pórov :-D

Himalaya Herbals, Purifying Neem Mask

Okrem tejto nimbovníkovej je k dispozícii ešte bahenná. Táto na mňa obalom pôsobila sympatickejšie, hoci obe sú pre mňa vhodné, tak som si radšej zobrala túto.

Z oficiálneho popisu som dala dokopy nejaký takýto text... So špeciálnym (!!! pozrite si opäť zloženie nižšie !!!) zložením je vhodná pre problematickú a aknóznu pleť. Obsahuje výťažky z Nimby, ktorá je známa pre svoje antibakteriálne účinky, zabraňuje vzniku akné a absorbuje prebytočný maz a do hĺbky čistí póry. Antiseptické vlastnosti zabezpečuje kurkuma. Valchárska hlinka pleť upokojí a schladí.

Objem je 75 ml, cena 3,59 €, trvanlivosť tiež tragické tri roky.




Zloženie aj v tomto prípade obsahuje parabény, pričom opäť aj methylparaben! Z tých zdravších vecí obsahuje:
Melia Azadirachta Leaf Extract (Neem) - extrakt z listov Nimby (tropický zelený strom z Indie)
Fuller´s Earth - valchárska hlinka (jemný prášok z jednobunkových rias z morského dna)
Curcuma Longa Root Extract (Turmeric) - extrakt z koreňa kurkumy

Dávkovanie je rovnaké ako pri peelingu.


Maska je takáto škaredá špinavo hnedá, na tvári je vojensky hnedej farby a po uschnutí je vojensky zelená. Má taký zvláštny pach, na ktorý si treba zvyknúť, ale hneď ako človek zistí, že funguje, to prežije. Keď to zvládnem ja, tak už hocikto :-D

Používam ju 2x do týždňa. Nanesiem na tvár, nechám na tvári pôsobiť 15 minút a potom zmyjem. Vhodnejšie je dávať ju dole hubkou, lebo ide dole trocha ťažšie. Počas pôsobenia cítim, ako ma sťahuje a keď už je celá zaschnutá, radšej sa nesmiať, lebo "popraskáte" :-D Je to vidno na fotke. Póry stiahne, nečakajte že zmiznú úplne, ale je to lepšie.

Pokúsila som sa zachytiť účinok, ale až taký foťák asi nemám :-D Aj keď pri takýchto fotkách mám niekedy nutkanie vytiahnuť starý, aby tak dôkladne neukazoval nedostatky :-D Okrem toho, moju špongiovú tvár poznáte z fotiek oka, kde mi strašia dosť na čele. Keď je moja tvár po peelingu úžasne jemná, po maske je tak dokonale hladká, že sa jej musím zakaždým dotýkať. Žiadna mastnota, len príjemný pocit.

 
Môj záver, čo sa oboch týka, je, že sú síce skvelé, maska je úplne úžasná, ale v budúcnosti asi viac zvážim, či si ich opäť kúpim, alebo fakt vyhľadám viac prírodnejšie produkty. Priznám sa, že som sa tak trocha nechala oklamať a "namotaná" na to, ako mojej tvári robí dobre používanie Corine de Farme, som ich oba vložila do košíka. Aj keď teda Corine tiež nie je 100% - ná prírodná kozmetika.

Nie, že by som všetko striktne dodržovala, nemala by som veľa vecí, keby som to priveľmi prežívala, ale keď sú tieto látky v produktoch, ktoré sú nazývané prírodnými, tak neviem, čo dodať.

Zloženie nezodpovedá zloženiu prírodnej kozmetiky, o čom svedčí aj doba spotreby, rozhodne nezodpovedá certifikátom, ktoré má prírodná kozmetika spĺňať a tak označenie prírodná je zavádzajúce. Je fajn, že majú na to polia, kde rastliny pestujú špeciálne pre túto kozmetiku (teda aspoň to tvrdia), no čo z toho, keď je v zložení to, čo tam je? Keď si dajú tú námahu s rastlinami, prečo ich nevyužiť naplno? No a môžem asi opäť hľadať ďalšiu... Rovnako, ako budem viac sledovať zloženie a iné recenzie.

A teraz ma zaujíma, či ste skúsili a čo na to hovoríte :-)

14 komentárov:

  1. Masku mám aj ja a som celkom spokojná :) Čierne bodky mi nemiznú (našťastie ich však nemám veľa), ale mám pocit, že mi pomáha na vyrážky a mám omnoho čistejšiu pleť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno, niečo na tom bude, tiež som si to všimla chvíľu po tom, ako som to začala používať. to asi tie parabény :-D

      Odstrániť
  2. Neviem si ani predstavit podrobnejsiu Recenziu, si Super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, veľmi sa teším, ďakujem!

      Odstrániť
  3. Tvoje recenzie sú úžasné! Akurát som ťa aj spomínala na blogu lebo som čítala tvoju recenziu na BB Cream od GOSH. :) Len tak ďalej!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-))) ďakujem. už som to aj vypátrala, máš súkromný profil, ale ujo Google a moja hlava si s tým poradili :-)

      Odstrániť
  4. Ja som v podstate náhodou kúpila pred mesiacom ten marhuľový peeling. Prekvapilo ma, že tie zrniečka sú až také ostré, na tvár je to asi trochu moc. Pokožku mám po ňom úplne napätú a suchú, ale tak hydratačný krém to zatiaľ vždy zachránil. Súhlasím, že je pleť po ňom ale krásne jemná :) Tiež som sa zarazila, prečo na obale píšu, že je to prírodná kozmetika, keď to nie je pravda, no proste marketingový ťah, a ja som ho hodila do košíka napriek tomu, že som si zloženie dôkladne prečítala (a to sa väčšinou kozmetike s parabenmi vyhýbam oblúkom). Keby som to ale mala zhodnotiť, tak pre mňa je celkom nanič, nepomáha (ale ani neškodí), dopoužívam, nekúpim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jj, pre niekoho to môže byť fakt až moc ostré, videla som to u sestry. čo sa týka tej neprírodno - prírodnej kozmetiky, preto som sa snažila recenziu čo najviac rozpracovať. nechávame sa veľmi zblbnúť "prírodnou" časťou názvu :-/ osobne som bola tiež viac spokojná s predchádzajúcim, ako s týmto. no maska je super.

      Odstrániť
  5. Neem mask je môj jeden z najobľúbenejších produktov vôbec. Používam ju pravidelne a póry sa mi toľko nezanášajú :-) jednoducho jednotka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jo, to sme sa už shodli :-) jej účinky sú viditeľné, to je fakt :-)

      Odstrániť
  6. dnes som si kupila tu masku a je super. aj ked bol trochu problem ju dat dole.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hej, ide trocha ťažšie, pricucne sa riadne :-D

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.